Kaj so subliminalna sporočila in kako delujejo?
Človeški um je sestavljen iz dveh delov. Iz zavestnega in podzavestnega dela možganov. Zavestni del možganov deluje, ko smo zbujeni in zavestni. Na drugi strani pa je podzavestni del naših možganov vedno aktiviran in upravlja z vsem v našem telesu – z našim karakterjem, govorico in s procesiranjem prejetih informacij.
Zamislite si, da so vaši možgani kakor velika ledena gora sredi morja. Naš zavestni del je tisti del ledenika, ki je nad morsko gladino. Velikost ledenika nad morsko gladino pa je le 10% od celotne velikosti ledenika. Med tem, ko ostali del ledenika leži pod morsko gladino in ga lahko enačimo s podzavestnim delom našega uma. Samo pomislite, kako je lahko naša podzavest mogočna in kako lahko vpliva na naše obnašanje. Zato bomo v tem članku obrazložili vse o tem, kaj so subliminalna sporočila.
KAKO SUBLIMINALNA SPOROČILA DELUJEJO NA NAS?
Subliminalna sporočila, so sporočila – različni stavki ali pa slike, ki delujejo tako, da jih naš zavestni del možganov ne more prepoznati, med tem, ko pa jih zazna naša podzavest.
Za primer si lahko vzamemo zelo znan stavek: ”Jaz sem samozavest-en/-na.” In ga vpeljimo v neko znano melodijo tako, da se dejansko ne bo slišal, ker bo predvajan samo za trenutek. Dejstvo je, da ker bo predvajan samo za tisti pičel trenutek, ga naš zavestni del možganov ne bo uspel ujeti.
Znanstveno je dokazano, da je stalno ponavljanje tega stavka dejansko pripeljalo ljudi do pozitivnega rezultata – izguba teže, več zaupanja vase …
Tehnologija subliminalnih ali pa podzavestnih sporočil je med nami prisotna že več desetletij. Mnoge študije so pokazale, da lahko ta sporočila na človeku pustijo zelo zadovoljujoče posledice – od prekinitve nezdravih navad do izboljšanja same produktivnosti človeka.
SUBLIMINALNA SPOROČILA IN OGLAŠEVANJE
V današnjem času zelo malo kateri izum doživi, da bi bil uporabljen samo za prvotni namen, podzavestna sporočila – niso izvzeta.
Na televizorju, v reklami praktično gledamo sliko, ki nam predstavlja iluzijo premikanja in je sestavljena z recimo tridesetimi posameznimi slikami na sekundo.
Vsako skrito podzavestno sporočilo, je lahko tako skrito v eni izmed teh tridesetih slik, da naš zavestni del možganov sploh ne bo dojel, da je sploh kaj videl.
Medtem, ko bo naš podzavestni del dojel kaj je videl in bo tako dolgotrajno vplival na naše vedenje – za primer si vzemimo, kupno vedenje – danes bom kupil sok od tistega proizvajalca, ki sem ga videl v reklami.
Glavni začetek oglaševanja s pomočjo subliminalnih sporočil je bil v letu 1957, ko je Vance Packard v svoji knjigi razkril študijo. Razkrival je, kako so v kino dvoranah, med filme spuščali za eno sličico dolgo reklamo za pokovko in Coca-colo. Teh izsekov se ljudje seveda niso spomnili, saj so bili prehitri za njihov zavestni del možganov, za podzavestnega pa seveda ne. S temi slikami, so dosegli, da so si ljudje zaželeli pokovke in Coca-Cole ter na tak način povečali svojo prodajo.
Pa bom zaključila moj članek z rekom izpod rok enega izmed najpomembnejših psihologov in filozofov 20. stoletja, njegovo ime pa je bilo Carl Jung.
Gledano iz vidika podzavesti, se nam zdi, da prav vse kar se nam pripeti, ne igra neke velike vloge v našem vsakdanjem življenju. Dejstvo pa je, da ravno tiste majhne stvari, ki so se nam pripetile, predstavljajo skoraj nevidne korenine našim zavednim mislim.