Prednosti sestavljanke pri razvoju otroka
Znano je že, da sestavljanke prestavljajo mnogo prednosti za razvijajoče se otroke. Otroci pričnejo s preprostimi puzzle sestavljankami, v katerih postavljajo različne oblike v pravilne okvirčke, nato pa nadaljujejo s kompleksnimi silhuetami, katere zahtevajo več razmisleka.
Kako sestavljanke vplivajo na otrokov razvoj?
Ko je otrok sam s sestavljanko, lahko pričakujete, da bo razvil tri osnovne sposobnosti:
Fizične sposobnosti – bo razvil s tem, ko bo košček sestavljanke tako dolgo držal v roki, dokler ga ne bo postavil na pravilno mesto.
Kognitivne sposobnosti – se bodo razvile s tem, ko bo otrok razmišljal o tem kako rešiti problem sestavljanke.
Čustvene sposobnosti – pridobi otrok z potrpežljivostjo poleg tega pa bo na koncu sam sebe nagradil s tem, ko jo bo rešil.
Puzzli otroku namreč dopuščajo, da se osredotoči na neko dejavnost, katero bo lahko končal. Poleg teh treh sposobnosti, ki jih razvije otrok pri sestavljanju puzzlov, lahko v sodelovanju starša oziroma nekoga drugega, razvija še družbene sposobnosti, skozi igro se tako nauči komunikacije in timskega dela.
Poglejmo vsako sposobnost bolj podrobno…
Vsaka od teh treh sposobnosti pa se lahko razdeli še na druge specifične sposobnosti, ki jih otrok pridobi skozi sestavljanje puzzlov.
FIZIČNE SPOSOBNOSTI
- Vidno – motorična koordinacija
Otrok bo razvil tesno povezavo med temu, kaj njegove oči vidijo in kaj njegove roke naredijo. - Grobe motorične sposobnosti
Večji kosi sestavljanke lahko pripomorejo pri velikih premikih, vse do točke, kjer se bodo začele razvijati tudi fine motorične sposobnosti. - Fine motorične sposobnosti
Majhni in precizni premiki, kakor recimo ta, da želi otrok postaviti majhen delček sestavljanke točno na določen kraj, vodijo do boljšega in lepšega rokopisa ter do boljših sposobnosti za tipkanje.
KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI
- Prepoznavanje oblik
Prve sestavljanke, ki so primerne za otroke so sestavljene iz preprostih oblik – trikotniki, kvadrati in krogi. Kasneje pa jih nadgradimo z težjimi in bolj kompleksnimi sestavljankami. - Spomin
Otrok si mora zapomniti obliko delčkov sestavljanke, ki trenutno ne ustrezajo, kasneje pa bodo. - Reševanje problemov
Pa naj delček paše ali pa ne. Otrok bo začel uporabljati sposobnosti kritičnega mišljenja in bo s tem lahko tudi rešil določeno sestavljanko.
ČUSTVENE SPOSOBNOSTI
- Določanje ciljev
Prvi cilj pri sestavljanki je seveda, da jo reši do konca, naslednji cilj pa bo niz strategij, ki si jih bo otrok oblikoval v glavi, da bo naslednjič hitreje rešil sestavljanko. - Vztrajnost
Sestavljanke vsekakor niso nobena oblika športa. Otrok s sestavljankami vadi svojo vztrajnost in počasno delo, dokler ne pride do cilja.